Szukaj na tym blogu

czwartek, 19 lipca 2012

23kg ogórków i Wiśniowe muffinki

Dzisiaj dostanę 23 kg ogórków gruntowych. Jeśli taka ilość wydaje Wam się duża to jesteście w błędzie! Część ogórków wykorzystam tak: (klik), kilka na pewno na małosolne, które już wiem, że królują na Waszych stołach. Na pewno będę chciała zrobić jeszcze kilka słoików jakiejś sałatki i pewnie ogóreczki w jakiejś nowej zalewie. A dzisiaj zapraszam Was na muffinki. Lubicie? Robicie? Ja zrobiłam muffinki z wiśniami. Moje dwie ogrodowe wiśnie bardzo w tym roku obrodziły. Wiśnie zostały przerobione na konfitury i kompoty, a kilka "ukradłam" do zrobienia tych muffinek. Polecam

Zapraszam na:

Muffinki z wiśniami



Składniki:
ok 20 babeczek
  • 35 dag wiśni*
  • 25 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki oliwy/oleju
  • 2 jajka
  • 15 dag cukru 
  • szklanka dobrej maślanki
  • cukier wanilinowy

*ja włożyłam w każdą muffinkę 3 wydrylowane wiśnie - razem potrzeba ok. 60-70 wiśni

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier oraz cukier wanilinowy. W osobnej misce wymieszać płynne składniki, dodać je do suchych składników i wymieszać. Nie przesadzamy z mieszaniem, żeby muffinki nie oklapły ;). Przygotowanym ciastem napełnić do ok 2/3 wysokości foremki. W każdą muffinkę włożyć 3 wydrylowane wiśnie - można je oprószyć wcześniej mąką. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (ok 180 stopni) i pieczemy 30 min. Warto sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest suche. 


Smacznego!


Dołączam przepis do akcji:

            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz